"Поетичні майстерні" - Поезія, рейтинги уподобань
Поезія. Засоби та зразки для створення власних справжніх концептуальних світів. Конкурси, огляди, відзначення, аналітика, рейтинги уподобань.
Осередки поза Львовом
Наші меценати Наші меценати
Наші інформаційні спонсори
ГОЛОВНА
Сальвадор Далі.
Панорама
Духовна практика
Поезія
Поезія
Архів
Автори
Бібліотеки
Для чого

ЛЕГЕНДИ
УКРАЇНСЬКОЇ
ПОЕЗІЇ:

Іван Котляревський
1769 - 1838

Тарас Шеченко
1814–1861

Cтепан Руданський
1834 - 1873

Іван Франко
1856–1916

Леся Українка
1871–1913

Юрій Липа
1900 - 1944

Богдан-Ігор Антонич
1909–1937

Василь Стус
1938–1985


АНАЛІТИКА:

ФОРМУЛА ПОЕЗІЇ
ПРОЕКТУВАННЯ ВІРШІВ

Бібліотека часопису "Ї"

Читайте "КРИТИКУ"







ПОЕЗІЯ. СТОРІНКА УПОДОБАНЬ


    Кращі нові надходження.         __КОНСТРУКТОР__
Листи."...Важко зрозуміти, за яким критерієм оцінюються образи - самобутність? неповторність? вишуканість? сила..."? Е.Д.

Наша сучасна поезія в Інтернеті

_Як нам здається, виходячи із оглянутих на даний момент Інтернет-публікацій, картинка "виразність авторських трудів" в контексті бібліотечки нашого видання, а також більш обширних просторів "Поетики" (рубрики "ПОЕТИ 1970-80-х - 1990-х р. І ХХІ століття"), складається сьогодні наступним чином >>.
Ми розуміємо, що немає речі більш вибухової, аніж зібрані докупи автори, та ще і систематизовані чиїмсь підозрілим "уподобанням". Звичайно і твори зібрані не найкращі, і помилки наявні, та й все інше... Це повністю зрозуміло, проте подивимося, як воно буде, а там і висновки робитимемо. Деякі пояснення тенденцій ви можете переглянути нижче.
А також можете надіслати підбірку власних творів аби наші очі відкрились.

Уподобання від 20/05/2004.
(повернутися до попереднього рейтинга
від 19/06/2003)



Герасим'юк Василь
Забужко Оксана
Костенко Ліна
Таран Людмила
Фішбейн Мойсей
R0 (6-7)
Гірник Павло
Стефурак Неоніла
Cкиба Роман
Андрухович Юрій
Мар'яна Савка
Олексій Бик
Андієвська Емма
Бабовал Роман
Римарук Ігор
Сергій Жадан
Федюк Тарас
Терещук Василь
Федорак Назар
Малкович Іван
Віктор Неборак
Олександр Ірванець
R1 (5-6)
Балема Ростислав
Кантерук Галина
Позаяк Юрій
Іващенко Віталій
Михайленко Поліна
Москалець Костянтин
Наталія Чибісова
Кур'ята Ніна
Дністровий Анатолій
Махно Василь
Тучинська Наталія
Крук Галина
Бондар Андрій
Пасічник Наталія
Півторак Володимир
Рудик Дана
Багряна Аня
Кішко-Луцишин Оксана
Слюсак Лариса
Паламарчук Галина
Бедрик Юрій
Вероніка Арес
Дмитренко Микола
Чорногуз Ярослав
Девдюк Тарас
Андрусяк Іван
Тарасюк Галина
Кіяновська Маріанна
Поваляєва Світлана
Хромова Аня
Кашин Олекса
R1a (4-5)
Ева Шателей-Михайленко.
Пиріг Ірина
Скуба Ірина ;
Олена Чайка
Юськов Олександр
Елвіна Дивна
Рижавська Маріанна
Степаненко Олена
Косановська Ліліана
Новіцька Ірина
Бегеза Оксана
Мурин Ірина
Мартинов Василь
Тітов Юрій
Недоступ Віктор
Пташинська Діана
Жирко Тарас
Шошанні Микола
Заводовський Михайло
Зоря Оксана
Голобородько Василь
Романенко Олег
Фролова Тетяна
Грабовський Віктор
Камінський Руслан
R2 (3-4)


Перегляд бібліотеки сучасних авторів "Поетики" >>>

Зліва, на полях, відзначені легендарні майстерні, вплив яких до сих пір відчутний і актуальний.
Відносно динаміки "рейтинга" взагалі, то "зростання" одних відносно інших засвідчує появу "нових" хороших творів на цих сторінках.
Імена на рівні R0 розташовані в алфавітному порядку. На R1 - виходячи із суб'єктивних поглядів упорядників цієї сторінки. Авторів рівня R0 i R1 ми, сподіваюсь, анонсуватимемо своєю колекцією вибраного з Інтернет-бібліотек.
Вибране, в даному випадку, не значить "краще", чи "гірше", - просто, в цілому, "характерне" з того, що вільно потрапляє на очі читачам в Інтернеті.
Можливо нам вдасться також почати робити невеличкі динамічні аналізи творчості кращих поетів, за деякий час, коли більш-менш об'єктивно складеться верхівка "рейтинга" - R0-R1.

Пояснення:
На сьогоднішній день зроблено декілька скромних кроків, а саме:
- в загальному переглянуто творчі сторінки поетів від 1941 року народження, в основному розміщених на ел.шпальтах "Поетики" і в нас;
- "на поетичне око" В. Ляшкевича початково, в певній послідовності, розміщено авторські сторінки, - як він каже - згідно його уподобанням і з точністю +/- 1 бал (система оцінки);
- на повному серйозі початково названо групу поетів, що складають Легенду Української Поезії, сподіваємось їх буде більше;
- також, але вже з певною долею самоіронії, названо верхні творчі ешалони (R0 i R1), звідки за життя, теоретично, можна і до Легенд перейти, - сподіваємося, це доставить нам всім задоволення;
(Далі буде)

З чого почалося: 19.04.2003. Поглядаючи вгору, вибудованими власноруч сходами, прихожу до висновку про велику відносність і розмаїтість цінностей...
18. 05.2004.
Бабовал Роман.
8.05.04. "Поетика" Олена Галета І теж майстерна втеча від щирості? - R1a
2.05.04. Вибраний з "Поетики" Анатолій Дністровий 1993-1999 років - поезія відсторонених роздумів? "Нічого особистого" ? - R1a
25. 04.2004.
"До рей — кодолою. В блакитному пюре, —
Як в ополонку, в звук просунув тім’я. —
Хай спів сирен — довкілля хомутами.
Горющі пуголовки й крижаний пирій..."
Хто це? Правильно, Емма Андієвська - деяка штучність яскраво-пристрасних образів з русла модернізму? Корисно, хоч і трохи одноманітно? R1
"Буття нема. Є січка-монолог
Речей. Скрізь замість цілого — частини.
Єдиний відступ — барва-неврастенік,
Що — сірниками — селезінку й слух..."
20.04.04. Що ж, за сукупністю заслуг і творчих досягнень важко "розмістити" шановну Ліну Костенко інакше - R0?
2.04.04. Питання "яка вона - творчість Бондара Андрія" поки без відповіді? R1a
25. 03.2004.
Сподіваюся, що коли на очі попадуть в цілому складніші за формою і суттю твори, то безумовно талановита Тучинська Наталія підніметься значно вище R1a
18. 03.2004.
Це весняна радість - пропонувати вам і собі гарні сторінки: Поліна Михайленко зріла і барвами глибокими природньо жива поезія.
А також, не менш чуттєвий Костянтин Москалець
28.01.2004.
Із задоволенням заносимо до рейтингів і філосовськи проникливого Віталія Іващенко. Проникаймося друзі.
22.01.2004.
Звертаємо вашу увагу на талановитого Олексія Бика, його пісенна поезія, що надійшла до нас з міста Суми, не розчарує вас, тільки час, здається, ще додасть цьому вину міцності.
Сподіваюся, що час і нові надходження допоможуть нам краще зрозуміти і цікаву Ларису Слюсак.
10.01.2004.
Безумовно Мар'яна Савка має в собі ті світи, про які нам оповідає, і це від необароко в конструкціях і до імпресіонізму в роздумах над класичними речами? Широко і персективно...
З приємністю оглянули вибрані твори Оксани Кішко-Луцишиної.. Потяг до класицизму завжди є вдалим рішенням. Щоправда, дещо спрощена форма віршів? Побачимо...
А ось Василь Махно - такі рядки, напевно, зразок "філологічної" поезії?
"мандрівка довга – мов рядок гекзаметра – /
з якого змалювали обриси дерев’яного корабля..."
Та що би це не було, Василь вартий уваги.
До ряду "філологічних" відносимо і Андрусяка Івана:
"...членувати думки на потерті скрижалі
на свавільні листівки на мудрі рулони
і самотньо довершувать психоаналіз
голубого дощу на роздвоєне лоно..."
а, можливо, і Девдюк Тарас такий же? чи ні?..

19.12.2003. Продовжуючи свій "стрімкий" читацький рух рубрикою __Cучасні автори. "Поетика", із задоволенням додаю до "рейтингу" відомих і не дуже, авторів, сподіваючись, що зможу згодом детальніше познайомитися з їхніми майстернями, і об'єктивніше представити їх нашим читачам.
Зі своїх сторінок чергово додаємо нову, саме нашу знахідку: Вероніку Арес (Рецензія)

19.06.2003. Виглядає на те, що спочатку ми збираємо докупи все цікаве, що потрапляє на очі в Інтернеті, а потім вже будемо намагатися точніше вибудовувати ієрархію уподобань.
Утім відзначу своє поступове осягнення Василя Герасим'юка, Василя Терещука й інших, досить відомих "новоприбулих" поетів, творчість яких мені не вдалося випустити з поля зору. Варто зауважити також і "появу" молодих талантів: Півторака Володимира Пасічник Наталії, Олександра Юськова, Олексу Кашина - маю надію, що їхні нові твори "рейтингово" підійматимуться.
Відносно "рейтинга" взагалі, то його "падіння" у одних відносно інших говорить про появу "нових" хороших творів на сторінках зростаючих позицій. Отож авторів рівня R0 i R1(a) ми, сподіваюсь, анонсуватимемо своєю колекцією вибраного.

19.04.2003. Поглядаючи вгору, вибудованими власноруч сходами, прихожу до висновку про велику відносність цінностей і всіляких там людських побудов. Що краще, що тонкіше, що доречніше? - визначити майже не можливо, але обриси проступають. Сприймаючи їх в дусі різноманітності системних вибудов класичної і пізнішої філософії, варто зауважити, що кожному дано, але не кожним розкрито. Звичайно, мається на увазі своє обличчя. Але ніби і все попереду? Звісно, це не значить, що все так незріло, скажімо Людмила Таран (в першу чергу характерні "інтерпретації" ) та Мойсей Фішбейн виглядають цілком щиро, цікаво й багатогранно. Попри особливості характерів, їхні твори дозволяють бачити і відчувати виміри авторського життя...

"Екзистенційний" Володимир Ляшкевич.
(Далі буде).


Copyright © 2000   ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКА МИСТЕЦЬКА СПІЛКА.
Design © 2000      Yarema & Volodia.


   
  AD     MARGINEM

  Пародії  
та епіграми

Що таке поезія

"Самвидав" огляди

Конкурсна арена

Автори та переможці

Ваш кращий вірш?

Українські поети. Рейтинги уподобань.

Портрети митців

Літературні конкурси

Енциклопедійні
тлумачення:

Академізм
Андеграунд
Маньєризм
Модернізм
Постмодернізм
Класицизм
Неокласицизм
Неоготика
Необароко
Екзистенціалізм

Енциклопедія
Тезаурус
Тлумачний словник
Знайти книжку

НАШІ ПОЕТИЧНІ
СВІТИ.

1. Куртуазний маньєризм
2. Сонети
3. Фламенко
4. Осягнення любові
5. Класична музика
в поетичній інтерпретації

6. Неоготика Необароко... Mодернізм Постмодернізм
7. Блюз. Джаз...
8. У жанрі хайку й танка.
9. Пісеньки
10.Фемінізм. Постфемінізм
11.Епос і Хроніки
12.Андеграунд
13.Просто лірика

__ Про поезію в прозі.


ПУБЛІКУЙТЕ:

__ у Котовича
"InterNetri"

(огляди)

__ в "Роман-газеті".

__в "Лабіринті Українського самвидаву"





































Екзистенціальність та Екзистенція

Екзистенція
(лат. exsistentia - існування) - одно з осн. понять екзистенціалізму, і означає спосіб буття людської особистості. Особистості кон-кретної і неповто-рної. Людина може об'єктивувати свої здатності, знання, вміння практичним шляхом - у вигляді зовнішніх предметів; може зробити об'єктом особистого дослідження свої психічні акти, своє мислення, інше, об'єктивуючи їх теоретично. Єдине, що не піддається практичному і теоретичному об'єктивуванню, себто пізнанню, це ваша конкретна особиста Екзистенція.

Докладніше