"Поетичні майстерні" - Ляшкевич Володимир | "Кінець древності" - Частина IX Мойсей Глава 1 "Ca" интернет магазин магических предметов . Знакомства для секса киев читайте здесь. 'Кінець Древності'
      

Частина IX: 'Мойсей'



Глава 1. 'Ca'

1
Процесія ранкова відшуміла
піснями, молитовною ходою,
і скринька із святим писанням Тота,
увінчана фігурками двох духів,
крилатих покровителів, зайняла
своє одвічне супокійне місце.
Тут зовсім темно, лиш від смолоскипа
летять відсвітів привиди і тануть,
торкнувшись стін покритих письменами
й жерця, який завершував молитву.

З колін піднявшись, першожрець виходить
у темний коридор і йде в задумі,
пригадуючи необхідні справи.

Са, як завжди, чекає на Раі
у внутрішнім дворі. Розповідає
першожерцю про зібране зерно
і підготовку до часів хамсину,
затим говорить про події в Оні
і що прибув за ліками до храму
один із доглядаючих царя.

У Хоремхеба ніби все в порядку,
аж дивно, що тримається іще,
хоча з палацу майже не виходить,
діла вершить отой його Рамзес,
з яким цар було приїжджав сюди.

"Так ось, наш жрець почув недавно зовсім
розмову Хоремхеба і Рамзеса
про те, що врешті-решт жерці Амона
знайшли пропале тіло Ехнатона.

Видряпуючи по усій державі
ім'я "бунтівника", зійшли в гробницю
матусі Тейє, де і остовпіли, -
проглянули весь край, а він ось тут,
в долині поховань усіх цариць,
лежить під самим носом Уасета.

Звичайно, доповіли Хоремхебу,
а той заборонив чіпати тіло, -
мовляв, покійники нам не підвладні,
та і часу пройшло вже так багато,
що мало хто царя і пам'ятає,
отож не треба ворушити Кемет,
і повелів засипати гробницю.

В розмові із Рамзесом цар сердився,
бо ті жерці зробили по-своєму, -
царицю Тейє винесли десь інде,
аби не помагала більше сину,
а на труні і тілі Ехнатона
ім'я його задряпали ножем
і запечатали затим гробницю.
Мовляв, тепер намучиться нещасний.
Та хоч і злився Хоремхеб, та словом
не дорікнув служителям Амона.
Боїться певно й про своє майбутнє."

Са усміхається. Раі ж з грудей
з повітрям вкупі видихає й сум, -
"Таки знайшли. Я думав не знайдуть…
А доню не помітили виходить,
що ж не даремно ми її ховали,
замаскували, то ж тепер вона
водитиме за руку свого батька...
Мій любий Са, вони таки вважають,
що Ехнатона Ка від них залежить.
Й без імені свого на тих обв'язках
страждатиме довічно, безпорадно
на бідних смітниках країни вмерлих.
Тож і нехай так думають, надіюсь
тепер останки вже не потривожать.
Однак згадай в молитві Ехнатона
і я згадаю, - думаю йому
приємно буде чути наше слово.

А зараз розкажи, що там, в Гошені,
чи є якісь новини від жерців?"

"Усе спокійно, Кемет не до них, -
займаються об'єднанням традицій
хебрейських із ученнями Атона.

Звичайно, більшість пастухів живе
без всякої високої потреби, -
радіють тому, що впадає в очі,
і що тримають у руках, в обіймах.
Радіють, що живуть сьогодні в Кемет
а не в степах посушливих на сході,
де як і в Ханаані, теж чума.
Говорять, що у цьому вищий знак,
і їхнє плем'я виділене ним.

Усе виходить зрештою не так,
як сподівався було Ехнатон.
Якщо так піде далі, то Атон
в них прийме образ племінного бога
і все повернеться в круги старі."

"Ні Са, не повернеться, у житті
усе тече завжди в потрібний бік.
Вода донизу, люди - догори.
Народи різні, віра ж - діамант,
де грані - суть традиції, обряди,
окрізь які ми бачимо нутро,
одне для всіх - воно єднає нас."

2
Після вечірньої молитви Са,
як завжди, повідає про здобутки
жерців у лікуванні, про нові
чутки, - ті дивом проникають скрізь
протяжний, древній прикордонний вал,
чумі прикривший доступ у долину.

У Ханаані, в хетів і в Міжріччі, -
повсюди пошесть, і, спинивши війни,
хвороба косить воїнів суворих,
торговців і селян. Міста спустіли.
Кочівники далеко у степах.
Слідкують, бо коли усе скінчиться
багатства міст самі до них прилинуть.

"О Са, я відчуваю, з кожним роком
чіткіше Ехнатона правоту -
посіяне ним тут зерно не вмерло,
але поля для нової сівби,
не бачу їх, і сіяча не бачу..."



      


Читати нову главу
Повернутися до змісту
Всі примітки

Атон (др.єг.) - початково бог сідаючого сонця, сонця на заході, пізніше в часи Ехнатона набув абсолютного монотеїстичного значення, - перший відомий достовірний факт монотеїзму.

Анкх (др.єг.) - ієрогліф життя, в виді хреста з кругом нагорі. Символ божественності, - атрибут богів, який вони вручали царям.

Ахатетон (др.єг.) - буквально "Місто Сонячного обрію", столиця древнє Єгипетського царства з 1370 по 1350 роки до Р.Х.

Ахет (др.єг.) - повноводдя, водопілля.

Ехнатон (др.єг.) - буквально - "Щит Атона" - Аменхотеп IV, узявший нове ім'я при зміні віри.

Хоремхеб - колишній друг Ехнатона, владний воєначальник стає Пераа (1340-1324 роки) чи не найпершим відрікається від Атона, нищить сліди "єретика".

Гошен - (Гесем) область в південно-східній частині дельти Нілу.

Ейє - (1345 - 1340 роки до Р.Х.) - останній чоловік Нефертіті, в минулому сановник Ехнатона і жрець Амона -Ра

Тутанхатон (др.єг.) - пізніше прийняв ім'я Тутанхамон, - був Пераа з 1354 по 1345 роки до Р.Х. Спочатку під регентством Нефертіті в Ахатетоні, затим під регентством Ейє в Уасеті (Фівах). Повернув жерцям всі привілеї. Чоловік третьої дочки Нефертіті. Помирає ледь досягнувши повноліття.

Тутанхамон - Тутанхатон, з переїздом до Уасету (Фів) і вернувши привілеї Амону змінює своє ім'я таким чином.

Троада - місцевість Середземномор'я, там знаходилась Троя і інші елліністичні міста.

Читати нову главу
Повернутися до змісту
Всі примітки