"Поетичні майстерні" - Поезія - Львів
Поезія. Засоби та зразки для створення власних справжніх концептуальних світів. Конкурси, огляди, відзначення, аналітика, рейтинги уподобань.
Осередки поза Львовом
Наші меценати Наші меценати
Наші інформаційні спонсори
ГОЛОВНА
Філософія розвитку нашого сайту не полягає в періодичних змінах обріїв, а швидше в деталізації ландшафтів поетичного існування
Панорама
Духовна практика
Поезія
Проза
Театр
Поезія
Архів
Контакти
Автори
Бібліотеки
Для чого


ЛЕГЕНДИ
УКРАЇНСЬКОЇ
ПОЕЗІЇ:

Іван Котляревський
1769 - 1838

Тарас Шеченко
1814–1861

Cтепан Руданський
1834 - 1873

Іван Франко
1856–1916

Леся Українка
1871–1913

Юрій Липа
1900 - 1944

Богдан-Ігор Антонич
1909–1937

Василь Стус
1938–1985



Енциклопедійні
тлумачення:

Академізм
Андеграунд
Маньєризм
Модерн та
Модернізм

Постмодернізм
Класицизм
Неокласицизм
Неоготика
Необароко
Екзистенціалізм
Романтизм

Енциклопедія
Тезаурус
Тлумачний словник
Знайти книжку

Асоціація
Українських
Письменників

Світи "Поетики"

Літературний ''Потяг 76''
Взяти квиточки

Віртуальні

InterNetri
Вірші

"Вірші.kiev.ua"
Вірші.



Бібліотека часопису "Ї"

Часопис "КРИТИКА"







ПОЕЗІЯ. ГОЛОВНА СТОРІНКА


    Кращі нові надходження.         __КОНСТРУКТОР__
КОНКУРСНА ЧАСТИНА РЕАЛІЗУЄТЬСЯ
ЗА АДРЕСОЮ "Самвидав" /samvydav.html - долучайтесь!


Вітаємо переможців останнього визначення: -
Олексія Бика 2. Гната Рузвого 3. Олену Микитюк.3. Олену Дуб.


Листи."Недозрозумілою лишається одна річ: для кого ці твори створюються? І що в розумінні авторів є поезія, яка її мета..."? Е.Д.

НАША ПОЕТИЧНА ЕЛІТА
Вибрані (рейтингові) авторcькі образи:

11.XII.05. Останнє наше поетичне відкриття -
Тетяна Мельник


Герасим'юк Василь
Забужко Оксана
Костенко Ліна
Таран Людмила
Фішбейн Мойсей
R0 (6-7)
Гірник Павло
Стефурак Неоніла
Cкиба Роман
Терещук Василь
Андрухович Юрій
Мар'яна Савка
Олексій Бик
Андієвська Емма
.........................................................


Cуб'єктивні оцінки динаміки успішності авторських трудів над власними образами в контексті нашого видання ви можете повніше проглянути >>Ось тут<<

Перегляд бібліотеки сучасних авторів "Поетики"
    Вибрана поезія тижня:        

Тетяна Мельник


* * *
Витримана часом дегустація –
На гримасу гордого чола.
Чоловіку можна все пробачити,
А тим паче навіть жартома.
Ну скажи – про символи і значення.
Розкажи про формулу життя –
Жінка хто – означник чи означення,
Чи для тебе значення нема?
Мудрий ти, мовчиш і усміхаєшся.
Кажеш, любиш, ось тобі життя.
Як тебе такого не пробачити?
І для цього значення нема.
Тільки знаєш – все тобі не скажеться.
На питання – відповідь проста.
Я без тебе, як на дегустації –
Є вино, а присмаку нема.


Ось таке дослідження нас, чоловіків, про мудрість нашу холодненьку...




Намагаємося виявляти кращі здобутки сучасної української поезії. Поміж датами і подіями відбувається непомітна, накопичувальна робота рубрик і авторських бібліотек, конструкторів і хронік, фото і артгалерей, і не заради читачів, - просто це один із проявів нашого життя - в першу чергу, для себе).

2005 рік

X.05 - XII.05 Конкурсна частина, "САМВИДАВ", рейтинги - все тут, у нас на площадці /samvydav.html - долучайтесь!
IІ.05 - XI.05 Іде робота по модифікації сайту - над блоками "Самвидаву", автоматизації рейтингів, конкурсного відбору - до кінця листопаду завантажимо.
10.10.05 Здійснена спроба написати і обгрунтувати Українську Національну Ідею.
10.08.05 Почали збирати "Оранжеві хроніки".
12.07.05 Відбулося скромне наше нагородження поетичних красунь Ніни Кур'яти та Оленки Дуб м. Львів.
12.03.05 Розміщені твори Івана Котовича м. Київ.
2.03.05 Розміщені твори Світлани Кочерги м. Ялта.
9.02.05 Відбувається такий сонний процес довивчення адюльтеру "І що таке адюльтер?" - врешті-решт, хіба це актуально?
5.02.05 Один із львівських мистецтвознавців узявся за хроніки "Довкола малярства" - актуально, не можна ж про всі процеси культурного життя Леополіса взнавати від Юзя Обсерватора?
19.01.05 Обнаглілий "Хронік" почав в живому ефірі писати роман -"фентезі" - вважаємо, що в нього нічого не вийде.
17.01.05 Додано багато творів Романа Скиби .
01.01.05 - 15.01.05 Закінчили (?) подання цікавої книжечки С. Волкова "Діалоги з Й. Бродським" - рекомендуємо пролистати.

2004 рік

21.11.04 - 31.12.04 Довоювалися. ВІТАЄМО І ВАС!
21.11.04 - ?.11.04 Воюємо.
26.10.04 Між тим, тривають і роботи по реконструкції нашого мистецького офісу, такої собі поетичної мансарди. Все навіть близько до закінчення. Як і наші нерви, гроші, таланти і сили. Ремонт, блін-компот...
25.10.04. В ці осінні місяці юні учасники поетичного процесу завалили нас своєю безсмерною творчістю. На жаль, більшість творів не дотягують до взірцевих, але мають в собі багато повчального. Тому ми тиснемо на наших програмістів, аби невдовзі таки дати можливість усім бажаючим самопублікуватись при нашому виданні. На нашому конкурсному полі. Yes!
15-22.10.04. Звичайно, головними нашими номінантами ("Вибір Львова") стала аматорська труппа майбутніх філологів від Ялтинського держ.університету. Семеро веселих і життєрадісних Особистостей навчали нас таїнству містерії, ми у відповідь ніжно піклувалися їхніми скромними потребами. Вдячні керівнику труппи Світлані Кочерзі (м. Ялта) за такий щасливий розвиток подій. Віват!
1-3.10.04. Весело приймали організаторів театрального фестивалю "Свій", незабутніх чарівних студенток, незабаром випускниць факультету філософії Київського держ. універу. Їх було п'ятеро, вони жили в шикарному місці і круто відпочивали...
25.09.04. Взагалі, наші "Майстерні", хоча літом і байдикували, утім умудрилися взяти активну участь в І Міжнародному студентському театральному фестивалі "Свій", започаткувавши там номінацію "Вибір Львова" - наш художній експерт актриса Галина Стефанова (м. Київ). Отож, перші номінанти - організатори фестивалю запрошені до нас на 1 - 3 жовтня в гості.
20.09.04. Зовсім забули повідомити - інколи нам вдається виправляти власні гріхи - ось, нещодавно, нагорода знайшла свого героя. Ми, в нашому офісі, урочисто нагородили нашу номінантку Юлію Савчук. Вона нам все пробачила.
15.09.04. Здається, час відпочинку потрохи проминає і ми повертаємося до роботи, чи ж бо творчості, вашої, нашої. ПРОХАННЯ всім, хто влітку присилав на конкурс твори, ще раз це зробити, бо матеріали не збереглися.
20.05.04. На швидку руку пройдені наявні сучасні автори "Поетики" і "Майстерень", зроблено перше наближення до розуміння означення Українська поетична еліта.
2.05.04. Вибраний з "Поетики" Анатолій Дністровий 1993-1999 років - поезія відсторонених роздумів? R1a
25.04.04. Вносимо до своїх рейтингів Емму Андієвську - деяка штучність яскраво-пристрасних образів "від модернізму"? Корисно, хоч і трохи одноманітно? R1
20.04.04. Ліна Костенко . Дивно, що про таку знану поетесу інтернет відає так небагато. R0
13.04.04. Пані та панове, дружно, але з почуттям гідності, долучаємося до чергового виборчого ексцесу - ПОЕЗІЯ УКРАЇНСЬКИХ ВИБОРІВ - 2004 .
3.04.04. Нарешті маємо першого постійного ведучого розділу. Ним рішуче стає пан Жорж Дикий. Сподіваюсь, це піде на користь як нам, так і підземним анфіладам буття.
22. 03.04. Дякуючи "Кальварії" дозбирано трохи віршиків Костянтина Москальця.
18. 03.04. Пропонуємо вам і собі гарні сторінки: Поліна Михайленко.
Зріла і барвами глибокими природньо жива поезія.
8. 03.04. Тут нам і смерть - розпочали божевільне дослідження відносин між чоловіками і жінками, і це надовго...
11.02.04. Приймали і нагороджували п. Наталю Пасічник . Сподіваємось вона не розчарована.
28.01.04. Додано до нашої бібліотеки і рейтингів підбірку творів п. Віталія Іващенко.
22.01.04. Додано до рейтингів підбірку творів п. Лариси Слюсак.
15.01.04. Додано хорошу підбірку Олексія Бика. Це те що потрібно.
10.01.04. Пропонуємо вибрані твори Оксани Кішко-Луцишиної.. Потяг до класицизму завжди є вдалим.
08.01.04. Пропонуємо вибрані твори Оксани Забужко
7.01.04. Анонсуємо вибрані твори Василя Махно.
Попередні роки >>


Попередні роки >>

31.12.03. Ще по 300 грам шампану і з цим роком покінчено.
25.12.03. Пропонуємо підбірку Івана Малковича, з бібліотеки сучасних авторів "Поетики".
.


  РОЗДУМИ
    "UBI VITA, IBI POESIS"

В. Ляшкевич.
" Цікаво, що більшості, як фахівців, так і любителів, Поезія нині видається чимось еклектичним, "вавилонським стовпотворінням" усього, що завгодно, навіть у творчих світах від одного автора. І у більшості авторів немає жодних сумнівів у відсутності критеріїв, за якими їх та їхню творчість можна якось порівнювати, оцінювати.
Це бачення дещо поверхневе, як і інша, здавалося б, очевидність - мовляв, ніхто не знає, що відбувається в бездонному світі Української поезії, - ні критики, ні самі поети, у першу чергу - імениті.
Чому ці висновки здаються мені поверхневими? Напевне і тому, що Поетичні ( і не тільки) творчі плоди таки цілковита реальність, а тому не можуть не піддаватися і художньо-стилістичній класифікації (мають "зовнішні" ознаки), і аналізу суті (мають характерне змістове наповнення "внутрішні"). Різниця між першим та другим для істинної Творчості не є такою вже очевидною, але, безумовно, існує - відбиваючи відмінність образу земного бачення конкретного автора, від комплексної реальності Основного Автора.
Отож, якщо із "зовнішніми" ознаками дещо простіше, - береш визнаних світових майстрів і вчишся, то з корисністю, зі змістом, - важче. Але так, чи інакше, для глузду корисними вважаються більш-менш цілісні концепції світобачення, створені не одним десятком поколінь справді визначних людей. Ці концепції мають своїм відбитком і всі відомі нам мистецькі системи (як і всі наукові). Звичайно, такі концепції не припиняються ні в просторі, ні в часі, - ведуть до конкретних цілей і завжди мають своїх послідовників (свідомих чи не свідомих). І те, що нині широкі верстви цих послідовників мають вищу ступінь свободи, порівняно з минулими поколіннями "ідейних прочан", мало що значить. Бо тут, як і для юного футболіста, що розбив шибку і втікає від справедливого покарання - важливою є не швидкість руху, а обсяг простору. В даному випадку - власного, осягнутого конкретним втікачем. А цього простору, внутрішнього простору, простору нашого "я", навряд чи за останню пару тисяч років стало суттєво більше.
Як це все відноситься з оцінками, зі стилями, школами?
Є такий мистецький анекдот: Два художники-корифеї зустрічаються на подіумі, і, як належне сприймаючи загальне захоплення, поміж себе перешіптуються, що третій таки кращий, бо, на відміну від них, знає, що намалював... Утім, хочеться сперечатись - ніхто не знає, що достеменно в цілому намальовано. І сказати навіть більше - все мистецтвознавство зводиться не до того, що намальовано, але до визначення місця автора в його художній спробі. - Ось це місце і піддається дуже чіткому визначенню, навіть, якщо воно в самому куточку карти. Якщо хочете, то все людство за цим кваліфікується, в тому числі і ми - поети.
Така ось підозріла аксіома, виходячи з якої - вивчаючи усталені мистецькі концепції - ми (учасники проекту) пробуємо знаходити себе, у обсягах, які успадкували і спадкуємо від мистецького і не мистецького світів...


Поезія - не прапор і не жест.
Вона - ознака глибини культури.
Поезія - це унікальний тест
На витонченість духу і натури.
(Віталій Іващенко)
Хто такі "поети" - це більш-менш відомо (наприклад, див. Проектування віршів), Найправильніше, напевно, поети - це вірні піддані громадяни Поезії, і як версії, це - люди з витонченим смаком, люди, що передають свої відчуття через рими, медіуми гармоній ( передавачі автентичності) навколишнього видимого-невидимого багатовимірного Життя.
"Медіуми історії" - звучить ніби зрозуміліше, однак чи існує явище "історії" у нинішньому чи там майбутньому часі? Та й чи існує сама історія, як світ перебування поетів? Вже швидше за все вона сама - предмет людської творчості. Особливо це помітно на прикладі таких осіб як Гомер, Геродот, Нестор, чи там тисяч інших авторів "служанки влад" - історії.
І все таки, що то є - Поезія? В широкому розумінні поезія - це ...

М. Шошанні. -- "Як знайти той єдиний вузесенький фарватер, рухаючись яким, поет зможе зберегти власне обличчя та внутрішню повагу до себе і в той же час зможе підніматись щаблями майстерності?.."


Питання без відповіді?

  Коли поет кожний рядок починає з великої букви, - він менший за своє творіння, до якого звертається виключно на "Ви"?

Пишіть нам.

Copyright 2000 & - "ПОЕТИЧНІ МАЙСТЕРНІ" - Львів

   
  AD   MARGINEM

Що таке поезія

R. M. Rilke "Листи молодому поету"

Конкурсна арена


АРХІВ:

  2003 рік


АКТУАЛЬНЕ:

  Школа

Хроніки одного хроніка

"Над Бугом і Нарвою"
Літ. записки

Сучасники

  Vin ta Vona. Спроба дослідження.

 "Самвидав" огляди

"Молода Україна"
Подання

  Хроніки одного листування


АНАЛІТИКА:
  • ДІАЛОГИ з Й.БРОДСЬКИМ
  • СОЛЖЕНІЦИН БРОДСЬКОМУ
  • R. M. RILKE "ЛИСТИ молодому поету"
    ПРОЕКТУВАННЯ ВІРШІВ
    ПЛАҐІЯТ І ЙОГО КОНТЕКСТИ"
    ФОРМУЛА ПОЕЗІЇ

    Пантеон закам'янілих образів

      Пародії  
    та епіграми

    Різдвяна поезія.

    Про Вітчизну.

    Автори та переможці

    Ваш кращий
    вірш?

    Українські поети.   Рейтинги     уподобань.

    Портрети митців

    Поезія з-за грат.

    Літературні конкурси

    Поетична майстерня

    Cкарги і пародії


    НАШІ ПОЕТИЧНІ
    СВІТИ.
    1. Куртуазний маньєризм
    2. Сонети
    3. Фламенко
    4. Осягнення любові
    5. Класична музика
    в поетичній інтерпретації

    6. Неоготика Необароко... Mодернізм Постмодернізм
    7. Блюз. Джаз...
    8. У жанрі хайку й танка.
    9. Пісеньки
    10.Фемінізм. Постфемінізм
    11.Епос та Хроніки
    12.Андеграунд
    13. Просто лірика
    14. Рубаї
    __ Про поезію в прозі.




    Публікуйтесь:
    1_у Котовича.
    InterNetri
    (огляди)
    2_Вірші.kiev.ua
    3_в "Лабіринті"
    4 _ на сторінках "ВІРТЕПУ"
    (Театр)
    5 _у "Zвірші"

    Надіслати вибране:
    Іздрику в "Четвер"
    Ляшкевичу сюди

    Долучіться до "Поетики"
    (огляди)