Поетичні майстерні - Львів шкаф для счетчиков, устройство газогорелочное
Поезія. Засоби та зразки для створення власних справжніх концептуальних світів. Конкурси, огляди, відзначення, аналітика, рейтинги уподобань.
Осередки поза Львовом
Наші меценати Наші меценати
Наші інформаційні спонсори
ГОЛОВНА
Бачення чи Перебування?
Панорама
Духовна практика
Поезія
Поезія
Архів
Автори
Бібліотеки
Для чого

Тлумачний словник
Енциклопедія
Знайти книжку

Світи "Поетики"

Віртуальні вірші

InterNetri

Бібліотека часопису
"Ї"


ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ


Вітаю вас у "Поетичній майстерні". На сторінках цієї рубрики ми торкатимемось найрізноманітніших питань "сухої" теорії творчості, намагаючись вибирати те, що нас цікавить.


    "ПЕРЕКЛАДАЦЬКІ МАЙСТЕРНІ"

На перший розгляд пропонуємо вашій увазі філософський підхід до трактування поезії та її написання в роботі Ореста Хмельовського "Проектування віршів".


"Найперше, задамо собі запитання, що розуміти під поезією? За філософією проектування – це сфера образотворчості, в результаті чого відбувається ітелектуально-емоційне осягання позачуттєвої сутності Духу і матеріалізації її за допомогою мови в текстах, здатних викликати певне співпереживання Істини у читачів...

Оскільки образотворчість – це прихований процес, незрозумілий для непосвячених або взагалі спонтанний, він важко піддається описові. Але якщо його розглядати на основі категорій і законів спеціального проектування, то завіса привідкривається. Оскільки головним творцем Все-Світу є Бог, а поети – найбільш наближеними співтворцями його третьої сутності – духовної, то знання законів, методів і способів співтворчості дає нам інструмент для виходу в силове поле Духу".

Річ цікава. Автор у своїй праці розглядає питання творення поезії, її проектування, класифікацію українських поетів, стилеутворення в літературі тощо. На жаль, відсутня схема, яка, напевно, повинна бути ілюстрацією до висловленого. Нарис може зацікавити поетів, критиків, літературознавців як літературне дослідження. Творці зможуть визначитися, на якому рівні вони працюють, а науковці матимуть можливість зробити те ж, тільки про інших.
В. Ляшкевич.

" Цікаво, що більшості, як фахівців, так і любителів, Поезія нині видається чимось еклектичним, "вавілонським стовпотворінням" усього, що завгодно, навіть у творчих світах від одного автора. Цей висновок дещо поверхневий, як і інша, здавалося б, очевидність - мовляв, ніхто не знає, що відбувається в бездонному світі Української поезії, - ні критики, ні самі поети, у першу чергу - імениті.
Чому ці висновки здаються мені поверхневими? Напевне і тому, що Поетичні плоди таки піддаються і художньо-стилістичній класифікації (мають смак), і аналізу суті (мають характерне змістове наповнення). Отож, якщо зі смаком дещо простіше, - береш визнаних світових майстрів і вчишся, то з корисністю, із змістом, - важче. Але так, чи інакше, для глузду корисним вважаються більш-менш цілісні концепції світобачення, - створені не одним десятком поколінь справді визначних людей. Ці концепції мають своїм відбитком і всі відомі нам мистецькі системи (як і всі наукові). Звичайно, такі концепції не припиняються ні в просторі, ні в часі, - ведуть до конкретних цілей і завжди мають своїх послідовників. І те, що нині широкі верстви цих послідовників мають вищу ступінь свободи, порівняно з минулими поколіннями "ідейних прочан", мало що значить. Бо, як і для юного футболіста, що розбив шибку, і втікає від справедливого покарання - важливою є не швидкість руху, а обсяг простору. Отож, вивчаючи мистецькі концепції, ми (працівники проекту) будемо осягати себе і вас, виходячи з обсягів, які спадкували і спадкуємо від мистецького і не мистецького світу...

Отже, читайте, осягайте, проектуйте. А свої відгуки, пропозиції, твори надсилайте нам.

Галина Бутим


Copyright 2000 - "ПОЕТИЧНІ МАЙСТЕРНІ" - Львів
   
  AD   MARGINEM

  Школа      

Й. Бродський чи ні?

"Самвидав" огляди

Екскурси у світ поезії

Мистецтво поетичного перекладу

Сторінками життя українських поетів

Проектування віршів

Солженіцин -
Й. Бродський