"Поетичні майстерні" - конкурсна арена - Львів Интернет-магазин Кофеум - купить кофе : заказ по тел. (050) 869-869-4
Поезія. Засоби та зразки для створення власних справжніх концептуальних світів. Конкурси, огляди, відзначення, аналітика, рейтинги уподобань.
Осередки поза Львовом
Наші меценати Наші меценати
Наші інформаційні спонсори
ГОЛОВНА
Філософія розвитку нашого сайту не полягає в періодичних змінах обріїв, а швидше в деталізації ландшафтів поетичного існування
Панорама
Духовна практика
Поезія
Проза
Публіцистика
Театр
Поезія
Духовна практика
Публіцистика
Архів
Автори
Бібліотеки
Для чого

Наші лідери:

Таран Людмила
В. Герасим'юк
М. Фішбейн
Cкиба Роман
Ок. Забужко
Ігор Римарук
Юр.Андрухович
Сергій Жадан
Федюк Тарас
Федорак Назар
Терещук Василь
Малкович Іван
Віктор Неборак
Ол. Ірванець


Енциклопедія
Тезаурус
Тлумачний словник
Знайти книжку

Конкурсне визначення переможця
НАШІ ПОЕТИЧНІ
СВІТИ.
1. Куртуазний маньєризм
2. Сонети
3. Фламенко
4. Осягнення любові
5. Класична музика
в поетичній інтерпретації

6. Неоготика Необароко Модернізм Постмодернізм
7. Блюз. Джаз...
8. У жанрі хайку й танка.
9. Пісеньки
10.Фемінізм, Постфемінізм
11.Епос і Хроніки
12.Андеграунд
13. Просто лірика

__ Про поезію в прозі.





ПОЕЗІЯ. ГОЛОВНА КОНКУРСНА АРЕНА

__На цій сторінці мала би народжуватися оцінка поетичності авторів: їх цільність і якісність, звичайно, з огляду на їх творчість.
"Наш Самвидав"                       "Пояснення та Рекомендації"

    R. M. Rilke "Листи молодому поету"
Лауреати попереднього відзначення:
I. Олексій Бик
II. Гнат Рузвий
ІІI. Олена Микитюк
III. Олена Дуб
.
Чергове визначення: 1 травня 2006 року

  ПОДАЧА ТВОРІВ НА КОНКУРС ВІДБУВАЄТЬСЯ ЗА АДРЕСОЮ "САМВИДАВ" /samvydav.html - долучайтесь!


    Про нагороди:

Розмір винагороди не усталений і залежить від зібраних коштів. Орієнтовно:
перше місце - 200 гривень, або безкоштовне проживання 4 дні у Львові в зручний для переможців час.
Друге місце - 150 гривень, або проживання до 3 діб.
Третє місце - 100 гривень, або проживання до 2 діб.
Нагороду можна вибрати в будь-який момент земного життя.

    Рейтинг уподобань:

Ситуативний рейтинг особистих уподобань передає відчуття того, наскільки тонким у своєму сприйнятті-передачі навколишнього і внутрішнього видається читачеві чи нашим професійним редакторам той чи інший автор у розміщених ним на конкурсних сторінках нашого "Самвидаву" підбірках поезій. Твори , твори авторів з високими рейтингами уподобань і просто хороші вірші систематично переносяться на п'єдестали рубрик, а їх автори до бібліотеки кращих авторів нашого сайту і до головного зведеного рейтингу уподобань - "вищої Поетичної ліги".
Теоретично ми переглядаємо всі відомі нам Інтернет-ресурси, з приводу достойних маловідомих авторів. Але практично ця робота здійснюється тільки на шпальтах "Поетики", де ми періодично визначаємо динамічні і найцікавіші творчі майстерні.

Проміжний рейтинг
надходжень:


Він тут невдовзі буде.













А також:
Чільна десятка кращих
авторів нашого видання:

Проходження:  
Ми, врешт-решт, запустили давноочікуваний ресурс "Самвидаву" - ідеї Рівності, Братства і Світової Справедливості творчо осягаються! Як осягаються? Про це ви можете довідатися читаючи "Наші Огляди"                     Оглядова концепція"



"Ретроспектива"
В майбутньому виступатимуть різні редактори, а сьогодні з вами
Володимир Ляшкевич

ПРО РЕЙТИНГИ:
В майбутньому редакція планує автоматично оприлюднювати деякі показники розвитку авторських поетичних сторінок, як то, -
Найвища кількість творів рівня R1 (5-6 балів)
- Тетяна Мельник - 5.07 "Майстерні" 5.13 "Народний" - за 24 твори
на 4.І.2006
Це поки, що найвищий авторський показник за формулою кількість + якість.

ЩО СПОДОБАЛОСЯ:
Сподобався процес. Наші автори задумуються, що публікувати і публікують "Вибране". Більше того - в процесі розміщення, та читання коментарів, народ отримує достатню кількість критичних синців під око, аби відкрилося загадкове “третє”. Але ж одна “точка зору” тільки у циклопів, можливо ми стаємо більше людьми?
Перші наші автори виглядають майже рівними, різниця в рейтингах уподобань дуже невелика і, початково не точна, - мало оцінювачів, редакторів.
Але читаються всі з приємністю, що дивовижно.

Першопроходці:


Татчин Сергій, Терещук Василь, Хромова Анна, Рузвий Гнат, Мельник Тетяна, Круглов Віталій...

Хороша компанія. Думаю, що далі стануть більш очевидними кроки цих авторів у роботі над “Вибраним”, над осмисленням деяких стильових неясностей, неточностей.

В цьому огляді спробую трішечки прокоментувати оригінальний текст молодої киянки Анни Хромової "Тапети", дуже цікавий в цілому твір. Сумарну оцінку я виставив би, як (5) - "файно" (можливо є і краще означення для "5", що між "добре" і "прекрасно", аніж "файно", - шукаємо).
Як на мене, опубліковані автором частини "Тапет" читаються з живим інтересом, хоча... Що нормально для молодої авторки (і всіх юних творих особистостей?), те, звісно, з класичної точки зору всіляких літературних закамянілостей - недотемперовано, "недогармонізовано"... Звичайно, авторка не ставила собі жодної такої цілі, - просто писала, як писалося, жила, як жилося - що і цінно. До речі, в руслі модернізму її "Тапети" можуть служити для юних авторок хорошою лоцією. Так. Звичайно. Але модернізм, це тільки частка, і смію зауважити дуже обмежений відрізок у творчому розвитку, хоча і всіяний безліччю творчих епітафій - авторських крапок. І хто тут тільки не бував, не "проповідував", не бігав по кругу під рев захоплених трибун. І хто себе тут, в ньому, щасливо знайшов? У всезапереченні модернізму?! У заграванні зі сліпо-глухим до минулого і майбутнього соживачем-нечитачем?.. Та бог з ними, нещасними...
Утім, щодо оцінювання "Тапет". Нормальний погляд на поезію передбачає автозаповнення собою створеного автором обсягу, а оцінюючи звідти, оцінюєш, передусім, комфорт, особисті зручності, "ландшафтні" збіги? Отож, редакторам для об'єктивності доводиться вести себе поетично ненормально, тримаючись "осторонь". В цьому, ймовірно, і проявлятиметься основна різниця між "Народними" уподобаннями і уподобаннями "Майстерень". Ціль - поєднання? Ума з відчуттями? Досвіду з бажаннями? Взаємодопомога? Теж не дуже зрозуміло.
На завершення про незабутнє. Чого майже немає у прозі? Напевно поезію пишимо усе таки для себе. І авторське задоволення від твору вирішальний фактор. Тому в нас і є цей запит "Самооцінка твору автором", як розуміння курсів. І Анна Хромова писала "Тапети", як на мене, для себе, що дуже цінно.

“ПРО ІНШЕ”


Про стилі та системи мислення?

Думаю, що ми до Нового року, якщо не буде авторських заперечень, розмістимо деякі з їх творів (кращі на наш погляд) у рубрики “Поетичних Майстерень” – для увіковічення, так би мовити, і, напевно, до Модернізму.
В основному, ці наші автори (представленими творами) - з Модернізму, за винятком, хіба лише Гната Рузвого, що робить певну спробу покинути зачароване коле і знаходиться в прикордонних областях з Неокласицизмом, та Василя Терещука, якого постійна меланхолія прикувала до неокласицизму, до живих еталонів його поліського дитинства… Щоправда, інші автори теж наближені хто-до-чого, але про це мені ще важко судити.
Цікаво, що відкриті редакцією сторінки Йосифа Бродського – неоандеграунд (у своєму відношенні до Росії, напевно) “ПРЕДСТАВЛЕНИЯ”, неокласицизм “Листів римському другу”, “Різдвяного романсу” (на кордоні з необарокко), “Рождественнской звезды” – необарокко на межі з постмодернізмом (“Он был всего лишь точкой. И точкой была звезда…” – як вам ця свобода поглядів на канони?);
Володимира Висоцького – неореалізм на межі з неокласицизмом;
Лев Гумільов – акмеїст, за самоідентифікацією, що таки віддає зв’язками зі славним культурним, немодерністичним минулим людства, з класицизмом і академізмом, якщо хочете… Юрій Липа – те саме необарокко та неокласицизм представлених творів, неокласицизм Кавафіса - всі ці автори на наших сторінках, у такому собі перекладі, не мають відношення до модернізму, до проголошення власного «Я» чи його трохи усуспільненої версії за рахунок «дитячо-юнацького» заперечення неосягнутого, незбагнутого, - всі ці автори мають відношення до Мистецтва, до золотого січення, кращих пропорцій етосу людства.

Але, народ, розділові знаки ставити таки потрібно, бо інколи виникає відчуття, що в голові автора хаос більший, аніж де інде, - не сподівайтесь, що саме за цим хаосом і непорозуміннями читачі ходитимуть на наші сторінки.

“ПРО КОНКУРСИ”


“Поетичні Майстерні” почнуть розглядати поступлення після Новорічних свят і це триватиме, щонайменше, три місяці.
Інші, зазначені у нас конкурси, їх фундатори дозволили нам робити перші кроки по висвітленню творчого матеріалу, що ми і будемо робити. Зауважте, зверху, справа, над блоком кожного конкурсу на Головній нашій сторінці є посилання “ПЕРЕЙТИ НА СТОРІНКУ КОНКУРСУ” – тут ви можете побачити, хто із наших поруч з вами подав заявку.

“ЩО ВРАЗИЛО”:


Був колись такий колоритний автор, як Максим Колиба. І здавалося, не буде заміни "старій гвардії" Віртуальних Віршів, але ні! Хороше місце порожнім не буде.
Отож, вітаємо непересічного автора, зовсім неоднозначного у своїй творчій потузі, чергового номінанта нашої "Веселої колекції"

Владислав Бурик - [ 2006.01.03 13:54 ]
КОВЗАНЯР

Б.-І. Антоничу

Змагаюсь з ледом я
бо ковзаняр.
Бо маю на стопах вогненні
криці.
І не ховаюсь у лапатих
снах ялиці.
Я розділяю сніг
на воду і на небо.
Як справедливий цар.
Бо на ногах ножі,
а не якісь слизькі,
підступні кеди.

Непогано, правда? Чіткість і концептуальність думки, новий погляд на відомі речі. Але це тільки початок, найвразливіше далі.

Владислав Бурик - [ 2006.01.03 13:19 ]
ПЛАЧ ЄРЕМІЇ


Удари грому. Малярія. Плащаниця.
Ліхтар на дроті б'ється у вікно.
Провалля коми. Єремія. Пропасниця.
Уважним вухом слухаю стегно.
Удари малярії по сідницях.
Ліхтар на Єремії чує вікна.
Провалля плащаниці. Кома вуха.
Уважним дротом б'є стегно.
Сніданок для таємних або ліквор.
Відрижка їжею або зішесття Духа.
Удари Єремії б'ють вікно.
Смерділо рибою чи лихом.
Пустеля. Не помер. Яка задуха.
Іуда. П'ятирічка. Дніпрогес.
Петро - це камінь, я це - вухо.
Христос. Голгофа. Риба. Хрест.

Річ достойна для аналізу, хоча би з причини прекрасного настрою, який виникає після її прочитання. Хіба можна залишитися байдужим? Зупинитися на оцінці "5", себто "Файно"?...
(Далі буде)


Взагалі, якщо не в грошах щастя, то продовження наших відзначень має зміст. Що ми маємо? А - поетів, Б - зростаючу квоту на безкоштовне літнє проживання у Львові. Тому, поки що будемо поєднувати А і Б. Далі побачимо.

Нові надходження до нас і нові здобутки авторів, що вже знаходяться на цій сторінці, відбиті в проміжному (кваліфікаційному) рейтингу (на полях - справа) динаміки ваших-наших майстерень, наступний рейтинг, ніби-то, більш професіональний, і до нього ми вас потрохи переносимо. Можливо, не зовсім об'єктивно, але до кінцевої об'єктивності, наприклад, Вищого Суду, ми всі, чесно кажучи, не дуже й поспішаємо? Тому пишіть, критикуйте і поправляйте. А, найголовніше, не давайте жінкам знову перемагати! Скільки можна?!

Маю зауважити, що "рейтинговим" авторам притаманна важлива спільна риса, яка дозволяє їх творам вільно себе почувати на сторінках, в тому числі, і наших рубрик. Їх твори, в більшій чи меншій мірі, є самодостатніми. Тобто авторські плоди (зрілі і не дуже) вже відірвалися від особи творця (дерева) і є самостійними. Тобто живими.
Альтернатива живій, самодостатній, поезії - поезія виконавча, що є частиною автора, його відзеркаленням, і не здатна жити автономно, вимагає "правильної" подачі, "правильного" авторського виконання. Яскравим виразником такого творчого процесу є, в першу чергу, мій друг, актор Львівського театру ім. М. Заньковецької - Тарас Жирко. Але у нього така професія.




Будьте з нами. Творіть з нами. Творіть і без нас.


Copyright 2000 - "ПОЕТИЧНІ МАЙСТЕРНІ" - Львів
   
  AD   MARGINEM

Автори: